måndag 8 februari 2010

2010

- Det var 2010 och vinden blåste år rätt håll för alla entiteter jag följde & blivit förälskad i. Oavsett om det var varumärken i media, "infrastruktur" eller internationell politik. Parallellt kunde jag se hur världen förändrade sig för att långsiktigt stabilt bli trevligare.

- Jag funderade på om - eller snarare insåg - att det nog var detta som var orsaken till att jag var på bättre humör än på många år trots att tid jag tvingats ödsla på nollor skadat min ekonomi allvarligt.

- Mer fascinerande verkade det som att den pågående formaliseringen av metodiken innebär att jag även om än på en väsentligt lägre nivå kunde vända vinden även för egna saker. Det hade jag aldrig förr klarat.

- Jag började luta åt att vi verkligen var i pole position.

Inga kommentarer: